
A mintázatnál csatornákról, lamellákról és azok éleiről beszélünk, amelyeknek fontos szerepe van egy téli guminál.
Egy téli abroncsnak szélesebb csatornái vannak, amelyek segítik a nagyobb mennyiségű latyakot, vizet elvezetni az érintkezési felület alól, jelentősen növelve így az abroncs tapadását a csúszós útfelületen.
Egy téli abroncs 10-szer lamellázottabb, mint a nyári abroncs. A több lamella tehát jobb tapadást jelent nedves, havas és jeges úton.
Létezik egy alapvető szabály, amely könnyen megjegyezhető a nyári és a téli gumik összehasonlításánál, ez pedig a 2-szeres szorzó az útfelület körülményeinek változásakor. Azaz egy nyári gumit vizsgálva, a száraz úton mért féktávolságához képest télen, a nedves úton mért féktávolsága duplája, a havon mért féktávolsága a nedves útihoz képest is a duplája, és a jeges úton mért féktávolság is a havon mértnek a duplája.
2016.08.08.