50 évvel ezelőtt a Goodyear levegő nélküli XLT abroncsai voltak az elsők, melyek guminyomot hagytak a Hold felszínén. A Goodyear a NASA-val 1969-ben fogott bele a holdjáró abroncsok kifejlesztésébe, és ennek köszönhetően a legelső jármű a Hold felszínén, két levegő nélküli Goodyear XLT (Experimental Lunar Tires) abroncson futott az 1971-es Apollo 14 küldetés során.
A Goodyear 1898-as alapítása óta technológiai ugrások sorával járult hozzá a mobilitás jövőjének alakításához, számos úttörő kutatóval dolgozott együtt, köztük a NASA-val is. Az amerikai űrkutatási ügynökség a Goodyear-t választotta ki azoknak a levegő nélküli gumiknak a kifejlesztésére, amelyekkel felszerelték az űrhajósok által gyűjtött kőzetmintákat szállító eszközt. A Modularized Equipment Transporter (MET) egy két keréken guruló kézikocsi volt, ezt használták az asztronauták a felszerelés és a gyűjtött minták szállítására a Hold felszínén az Apollo 14 küldetés során. Megrakodva a MET nagyjából 75 kg-ot nyomott, és legfeljebb 4 km/h sebességgel húzták. Kerekei sima gumiból készültek, belső tömlőjüket pedig nitrogénnel töltötték fel.
Az elmúlt 120 év során a Goodyear fejlesztései újraértelmezték az abroncsteljesítményt, gazdagították az emberek vezetési élményét és egyre kijjebb tolták a mobilitás határait. A Goodyear ma is nélkülözhetetlen szereplője korunk mobilitásának, ennek középpontjában most a flották, az önvezető, hálózatba kapcsolt és elektromos járművek állnak.
Tudta-e?
- 1965-ben Craig Breedlove rakétameghajtású autója, a Spirit of America Goodyear abroncsokkal felszerelve állította be az új szárazföldi sebességrekordot.
- 1977-ben piacra dobták, az első négy évszakos gumit, a Tiempo-t, ezzel megváltoztatva az emberek gondolkodását a gumiabroncsokról.
- A Goodyear évről évre olyan jövőbe mutató koncepciókat mutat be a Genfi Nemzetközi Autószalonon, mint az Eagle 360, az Oxygene és az AERO.
Válasszon igazi „holdjáró” gumiabroncsot, tekintse meg webáruházunk Goodyear nyári gumi kínálatát!
2019.08.30.